Blog


 

15 10.2018

Organizacja wesela krok po kroku

organizacja wesela krok po kroku

Nie ma chyba żadnych wątpliwości co do tego, że ślub jest dla większości osób jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu. Ale jego organizacja nie wiąże się niestety z samymi przyjemnościami. Jeśli zależy wam na tym, aby całość wyglądała dokładnie tak jak chcecie, musicie dość wcześnie zacząć wszystko skrupulatnie planować. Narzeczeni często nie zdają sobie sprawy z tego jak wiele rzeczy trzeba załatwić, by zorganizować ślub jak z naszych marzeń. Od czego zatem zacząć? Przedstawiamy wam listę najważniejszych zadań, które muszą się znaleźć na waszej liście.

 

Termin i rodzaj wesela

 

Kiedy emocje po zaręczynach opadną, czas zabrać się do ustalania najważniejszych kwestii. Jedną z nich jest bez wątpienia choćby przybliżona data ślubu. Warto zastanowić się nad tym czy chcecie zorganizować wesele w lecie, czy może bardziej interesują was terminy wiosenne lub jesienne. Coraz więcej osób, na przekór tradycjom, decyduje się również na uroczystość w zimie, która również ma wyjątkowy urok. Wszystko tak naprawdę zależy od waszych osobistych upodobań, które w tym przypadku są najważniejsze!

 

Już na początku planowania tej szczególnej uroczystości należy także ustalić jaki będzie ona miała charakter. Przede wszystkim, chodzi tutaj o zadecydowanie czy interesuje was wyłącznie ślub cywilny, czy może chcecie też powiedzieć sobie sakramentalne „tak” w kościele.

 

Zastanówcie się również nad tym jak będzie wyglądało organizowane przez was przyjęcie weselne. Niektórzy od zawsze marzą o wielkiej uroczystości, na którą mogliby zaprosić wszystkich swoich przyjaciół oraz rodzinę. Dla innych natomiast jest to coś niewyobrażalnego, ponieważ wolą świętować w niewielkim gronie najbliższych im osób. Porównajcie zatem swoje wizje i wspólnie zadecydujcie jaka liczba gości będzie najbardziej odpowiednia.

 

Sala weselna

 

Wybór lokalu, w którym zostanie zorganizowane wasze wesele jest niezwykle ważny. Często to właśnie od tego zależy czy cała uroczystość będzie udana. Z dużym wyprzedzeniem warto więc zorientować się, jakie sale weselne znajdują się w waszej najbliższej okolicy. Ich ofertę możecie najpierw sprawdzić online, jednak w każdym przypadku powinniście również umówić się na obejrzenie takiego lokalu na żywo.

 

A na co zwracać uwagę wybierając salę weselną? Przede wszystkim na jej wielkość. Pomieszczenie, w którym będzie się odbywało przyjęcie musi być po prostu wystarczająco duże, aby pomieścić wszystkich waszych gości. Niezwykle istotną kwestią jest także estetyka takiej sali, która musi odpowiadać waszemu osobistemu gustowi. Na szczęście, większość lokali oferuje nam obecnie bardzo eleganckie wnętrza, które pasują swoim wyglądem do tak podniosłych uroczystości.

 

Lokal, do którego zaprosicie waszych gości, musi także wyróżniać się wyśmienitą kuchnią. Podczas całonocnej zabawy, trwającej często do białego rana, chcielibyście mieć pewność, że serwowane w jej trakcie dania będą wszystkim smakowały. Musi ich być także pod dostatkiem, tak by nikt nie wyszedł z waszego wesela głodny. Dobrze jeśli tak jak w przypadku Domu weselnego Hubertus, para młoda może wybierać dania z gotowego menu, ale także sama ma możliwość indywidualnego ustalenia tego, jakie potrawy zostaną podane na przyjęciu weselnym.

 

Znajdź fachowców od wszystkiego

 

Fotograf, kamerzysta, makijażystka, fryzjer, florysta, czy orkiestra – to profesjonaliści, z których usług będziecie korzystać przed, jak i w trakcie uroczystości ślubnych. Ci najlepsi są wręcz rozchwytywani, dlatego warto jak najszybciej „zaklepać” sobie u nich terminy. Obecnie mnóstwo jest fachowców, którzy oferują nam usługi tego typu. Warto jednak mocno przyłożyć się do sprawdzenia ich umiejętności, by mieć pewność, iż wybierzecie kogoś kto spełni wasze oczekiwania. Poproście zatem o portfolio lub próbkę tego jak radzili sobie z innymi zleceniami, ale spróbujcie też dowiedzieć się jaką opinię na temat ich pracy mają osoby, które już korzystały z ich usług.

 

Formalności

 

Już na wstępnym etapie organizacji wesela, powinniście zorientować się, jakie formalności będziecie musieli załatwić. Złóżcie zatem wizytę w odpowiednim urzędzie stanu cywilnego oraz w parafii, do której należycie. Dopytajcie o to, jakie dokumenty musicie do nich dostarczyć oraz w jakim terminie. W przypadku ślubów kościelnych, konieczne jest też uczestnictwo w kursie przedmałżeńskim oraz odbycie spotkań w poradni rodzinnej. Ustalcie również ich terminy, aby nie zostawiać tego obowiązku na ostatnią chwilę przed ślubem, gdy robi się nerwowo.

 

Suknia ślubna i garnitur

 

Wybór sukni ślubnej może zająć przyszłej pannie młodej nieco więcej czasu, dlatego dobrze jest z dużym wyprzedzeniem przejrzeć ofertę pobliskich salonów je oferujących. Zwykle konieczne są poprawki i dopasowanie takiej sukni, dlatego najlepiej jest zakupić suknię na około pół roku przed ślubem, a następnie dopasować ją na krótko przed uroczystością.

 

W przypadku garnituru sprawa wydaje się być nieco prostsza, ale również nie pozostawiajcie jego zakupu na ostatnią chwilę. Tak by wciąż zostało wam trochę czasu chociażby na ewentualne skrócenie spodni, czy ich delikatne zwężenie.



powrót ››


 
logo

Zapraszamy

 

ul. Kraszewskiego 6, 08-110 Siedlce
(+48) 606 461 751, (+48) 506 777 908, (025) 644 33 95


Napisz do nas


Zachęcamy do kontaktu mailowego
info@domweselnyhubertus.pl